Iedere dag bieden wij GRATIS software met licentie waarvoor je normaliter moet betalen!

Kingsoft Spreadsheets Standard 2012 Giveaway
$29.95
VERSTREKEN

Giveaway of the day — Kingsoft Spreadsheets Standard 2012

Kingsoft Spreadsheets is is een krachtige data-analysetool.
$29.95 VERSTREKEN
Waarderingscijfer: 252 57 reacties

Kingsoft Spreadsheets Standard 2012 werd aangeboden als een giveaway op 3 juli 2012

Vandaag Giveaway of the Day
14.95
vandaag gratis
Apeaksoft WhatsApp Transfer is professionele software voor gegevensoverdracht.

Kingsoft Spreadsheets is een krachtige data-analysetool. Gebruik het om je cijfers te beheersen, voer professionele dataverwerkingen uit en presenteer het uiteindelijke resultaat met grafieken en andere schematools. Het biedt een kleinere bestandsgrootte dan de concurenten en laad om die reden al veel sneller. De meerdere tab-interface helpt bij het efficiënter beheren van je documenten.

Belangrijkste features:

  • Meer dan 100 algemen formules voor financiën, ontwerp en meer;
  • Grafische functies. Weergave van grote cijfers met 2D en 3D plaatjes uit 13 categorieën;
  • Data toevoegen uit externe databases, zoals SQL en Oracle;
  • Meerdere resultaatsamenvattingen in de statusbalk;
  • Aanmaken of opmaken van Pivot Tables;
  • Batchverwerking of annuleren van meerdere hyperlinks;
  • Bijzonder compatibel met Microsoft Excel (97/2000/2003/2007/2010);
  • Twee interfaces: de nieuwe 2012 interface en de traditionele interface.
  • en meer!

The current text is the result of machine translation. You can help us improve it.

Systeemvereisten:

Windows 2000/ XP/ Vista / 7(x32/x64); CPU: Pentium II 266 MHz or higher; Memory: at least 128 MB; Hardware: at least 200 MB available space

Uitgever:

Kingsoft Software

Website:

http://www.kingsoftstore.co.uk/spreadsheets-standard.html?giveawayoftheday

Bestandsgrootte:

49.7 MB

Prijs:

$29.95

Reactie op Kingsoft Spreadsheets Standard 2012

Thank you for voting!
Please add a comment explaining the reason behind your vote.
#57

@55 toevoeging: Als je in Excel 2007 of 2010 werkt (of documenten hebt) en je werk hebt opgeslagen als xlsx document dan kun je het wel in de GOTD inlezen, maar bij aanpassen niet je werk als xlsx saven.
Omdat je dan terug moet naar het oudere xls bestaat de kans dat je zaken verliest die mogelijk zijn in Excel 2007 en 2010.

Elfje #3 wees hier al op, maar ik dacht ik doe de concequenties er voor de zekerheid nog maar even bij.

Lintmenu: is er geen keuze mogelijkheid aanwezig om te switchen (vaak wel namelijk)

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#56

Laten we het eens hebben over waarde van sommige reacties.

Dank voor al jullie fantastische bijdragen !!!

@7 Do, Filezilla slaat alle wachtwoorden onversleuteld op in een ini file in de roaming folder.... Dus daarom gebruik ik die niet.

Bovendien is winscp veel intuitiever. Lijkt op norton commander als je die gewend bent en heeft in de laatste (beta) versie tabbed-mode.

Gr,
O\/O

Reageren   |   O\/O  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#55

Het kostte wat moeite om hier een herinstalleerbare versie van te maken. Details: komen op yammer. Of het herinstalleren echt werkt, kan ik pas morgen controleren.

Een snelle test in de zandbak op een xls met complexe plaatjes, aangemaakt in LibreOffice, gaf de indruk dat het een bruikbaar programma is.

Maar aangezien ik niet houd van lintmenu’s, zal ik in de praktijk dit programma toch niet gebruiken. Voor mezelf houd ik het bij LibreOffice (broertje van OpenOffice), Excel 2007 (als het niet anders kan) en Softmaker Office 2012. En Spread32, dat ik jaren geleden voor $50 heb gekocht en waarvan ik van de week per mail versie 2.05 van ontving. Die versie draait prima onder Ubuntu/wine en is dus geschikt voor mijn vakantie-Ubuntu-netbook.

Voor alle spreadsheetprogramma’s geldt:
Als je je eigen sheets maakt en gebruikt, is het voldoende dat je ze kan opslaan in een door anderen herbruikbaar format, zoals xls.
Als je in die situatie verkeert, adviseer ik LibreOffice te gebruiken.
Test indien relevant wel regelmatig je producten met Excel, om er zeker van te zijn dat de buitenwereld overweg kan met je producten.

Als je echter sheets moet bewerken die onder Excel zijn aangemaakt, en waarvan de bewerkte versie weer onder Excel verder moet kunnen worden gebruikt en verwerkt, dan moet je echt letten op de compatibiliteit. Omdat het weggevertje niet met Visual Basic van Excel overweg kan, is het geen universele oplossing voor organisaties met complexe sheets, die van MS Excel af zouden willen.
Als je vastzit aan complexe sheets met veel VBA etc. adviseer ik MS Office te blijven gebruiken.

Als je eigenlijk voldoende hebt aan de oudere versie van Excel, neem dan eens voor zakelijke sheets de proef met Spread32. Vraagt heel weinig resources, is stabiel, robuust en levert meestal 100% compatibele sheets. De maker is goed toegankelijk via mail en zegt eerlijk of hij wel of niet bereid is rekening te houden met je speciale wensen: “Can now open Excel files as old as Excel 2.1.”
zie http://www.byedesign.co.uk/ en
h_ttp://www.byedesign.co.uk/devdiary.htm

Reageren   |   gergn  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#54

@ 46 en 51:

Zie ONDERAAN op de us site.

Onderaan kun je ook het een en ander testen.(met dank aan @^@)

Blauw, grijs en zwart zijn mogelijk.

Reageren   |   Gerard  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#53

@32 ON-OFF-topic

Ik was een beetje afwezig: moest een PC redding uit de klauwen van de Politie/Stemra.
De PC was gegijzeld door een virus van 154Kb.
Als je de oplossing weet, is het in 15 minuten klaar, maar het zoeken koste wat tijd.
In ieder geval draait alles vanouds, door een 3 register waarden te veranderen. Ter controle het bestand gestuurd naar virustotal: score 26 uit de 42.
Beter dan de hele PC te formatteren of de administratie van 4 jaar te verspelen, zoals bij 2 anderen is gebeurt.

Deze software heb ik een tijd geleden bekeken en voor mij had het geen meerwaarde.
Dit omdat ik reeds thuis ben in MSoffice en ook OpenOffice. Daar draait een campingadministratie in VBA.
En ik kon de Excel spreadsheets niet over zetten naar dit programma. De VBA-code ging verloren.

Ootje

Reageren   |   Ootje  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#52

@ 40 @^@

Laatste aanvulling
Uitleg uitdrukking missing dollar.

van de hypotheek heb ik maar 130.000 gebruikt,
dus 20.000 + 50.000 = 70.0000 en dit is dus
volgens mijn mening de juiste weergave van
de werkelijke overwaarde,
en niet zoals bank,belasing dit aan ons
voorspiegelen.

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#51

OT
Vroeg me al langer af hoe ze dat deden met die kleuren. Dacht eerst dat het automatisch ging met linkjes maar ook zonder gebruiken sommigen al geruime tijd kleurtjes, helaas weet ook niet hoe het moet.

Reageren   |   Sandy  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#50

@40 @^@

aanvulling

1. geheel zelf financiering winst 70.000


2. Stel dat ik in reactie 34 een hypotheek heb
van 150.000,dan zou
volgens de belasting,bank de overwaarde
50.000 zijn.(verkoop-hypotheekschuld),terwijl
de winst toch echt 70.000 is.

Dit doet me een beetje denken aan de missing dollar.

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#49

=OFF= @45.Gerard: Eerst en vooral bedankt voor het aantonen dat het nu al mogelijk is :) Kan je ons ook even uitleggen hoe je dat juist doet?

Heb juist wat dingen getest, maar niets daarvan werkt. Misschien kunnen we dan iets afspreken voor de off-topic berichten ofzo? of misschien de on-topic, ik weet niet, in ieder geval vraag ik me wel af hoe we iedereen het typen in kleuren kunnen laten gebruiken, ik bedoel, er komen sowieso elke dag wel nieuwe bezoekers hier, niet? We kunnen toch moeilijk elke post laten starten met een informatieve post die uitlegt hoe te posten voor on- of off-topic stukken tekst?

Reageren   |   ON-OFF-topic  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#48

=OFF= [color=#8B0000]test[/color] with [ color = #8B0000 ]test[ / color ] without spaces

Reageren   |   ON-OFF-topic  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#47

=OFF=[-highlight-] TEXT [/highlight-] door [-highlight-] TEXT [-/highlight-] zonder -

Reageren   |   ON-OFF-topic  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#46

**OFF** @45 Gerard: [color=red]test typen in rood[/color] door de tags [ color = red ] en [ / color ] te gebruiken

Reageren   |   ON-OFF-topic  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#45

@39 ON-OFF, In meer KLEUREN typen is NU AL mogelijk.

Reageren   |   Gerard  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#44

@40 @^@

Brillie ik ben van al deze regels op de
hoogte (belasting,bank).
Mijn mening:
Dit is geen juiste "weergave" wat eigenlijk
moet worden verstaan onder "overwaarde".
Het hanteren van hun manier, is enkel voor hun een
rekenmiddel geworden.(ze zijn eindelijk wakker Geworden).

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#43

=OFf T=
Ik ga slapen, misschien toepasselijk bij al die geldzaken.

Slaap lekker, schaapjes op het droge tellen :)

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#42

@39: ik vind je oplossing een hele goede. Ik probeer dan ook mijn reactie te verdelen in =On T= en =OFF T=. Maar ik wijk daar ook vanaf.
Als het geheel =ON T= is dan geef ik dat niet aan. Helaas, als alles alleen nog =OFF T= is geef ik dat ook niet meer aan. Blijift lastig.

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#41

@39 On-OFF-topic

Misschien een oplossing:

Bij elke reactie eerst On of Off vermelden,
en geen ON en Off Topic in 1 reactie zetten.

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#40

@Misty, #38: kijk bij de link bij #30. Bij elke manier van beschrijven gaat men uit van het verschil met hypothecaire schuld.

Ook fiscaal zijn er regels hoe om te gaan met overwaarde, opnieuw in het kader van een afgesloten hypotheek. Ik denk dat de term overwaarde dan ook een fiscale bestaansgrond heeft bij hoe om te gaan met hypotheken.

M.a.w. overwaarde is juist een hypothecaire term.

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#39

*OFF-topic: eum, misschien gewoon kort vermelden voor de post ofzo of het on of off topic is, op zich neemt het checken van alle posts op dat woord niet zo heel veel tijd in beslag, maar het probleem zit hem dan in posts die zowel on als off topic delen hebben, daar weet ik niet echt een oplossing voor. Het zou leuk zijn moest gotd ons toestaan om in 2 kleuren te typen voor wat on of off topic is, maar dat lijkt me een zeer onrealistishe oplossingen. Op die manier zie je in 1 enkele blik direct wat je wel of niet wil lezen. Veel tijd, alles, niet veel tijd, enkel on topic bijvoorbeeld.

Ik weet dat met de eerste zin van elke post te lezen je meestal wel weet welke posts on of off topic zijn, maar als er in die post beide staan, dan mis je dat als je na die eerste zin gewoon direct naar de volgende post gaat, dus dat zou spijtig zijn, vandaar ook mijn vorige post en vraag

Wat ik in mijn post gedaan heb is die aanwijzing maken dat het *Off-topic is of *On-topic, maar dat valt niet echt op als er meerdere van dit in een hele tekst staan, dus dit is niet echt een optimale oplossing.

Hopelijk weet iemand hier wel een goede oplossing die haalbaar is voor iedereen, ik hoop eigenlijk al maanden dat gotd zelf met iets op de proppen kwam, maar dit blijkt niet te gebeuren, vandaar dus mijn post. Dit is geen aanval ofzo, wel gewoon een mededeling dat misschien tot een verbetering kan leiden, want ik ben er vrij zeker van dat er mensen zijn die enkel en alleen maar de on-topic posts willen lezen, en gotd gewoon laten voor wat het is omdat ze elke dag opnieuw weer moeten zoeken wat wel of niet te lezen. Ik wil bij deze zeker niet de off-topic posts laten verwijderen of minder waarde toekennen, want zoals eerder al gezegd zijn deze bijzonder aangenaam om te volgen, mits er tijd voor is natuurlijk, en dat is spijtig genoeg niet altijd het geval. Off-topic posts verbieden of deleten (of wat dan ook in diezelfde aard) is voor mij dus geen goede oplossing!

>> Enfin, mijn beste voorstel is dat gotd ons in 2 kleuren laat typen, 1 voor on-topic en 1 voor off-topic zodat iedereen direct kan zien wat hij/zij wil lezen. Dit kan bijvoorbeeld door een enkele button toe te voegen boven het typvak waarop men kan klikken zodat het zich aanpast naar off- of on-topic en alles wat dan getypt wordt een bepaalde bijhorende kleur geeft, ik denk dat dit voor een goede programmeur/webontwikkelaar niet heel moeilijk zal zijn. Een andere manier om het te verwezelijken kan natuurlijk ook, het is maar een idee dat ik heb.
Misschien is het wel een haalbaar voorstel, misschien niet, maar bij deze hoop ik dat het in ieder geval toch overwogen wordt, of dat iemand anders met een beter voorstel op de proppen komt om gotd op deze manier toch volledig te behouden zoals het nu is (dus zowel on- als off-topic posts, deze zijn beide interessant), maar tegelijkertijd toch iets overzichtelijker te laten zijn.

Reageren   |   ON-OFF-topic  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#38

@37 @^@


Nee overwaarde is geen vorm van hypothecaire financiering,
eventuele overwaarde(meerwaarde)blijkt pas bij verkoop,en
staat los van de hypotheekschuld.
Dat je vroeger bij de bank meer kon lenen dan de aankoopprijs
(is nu wel over)is voorbij. Dit meerdere werd vaak niet
gebruikt voor de woning maar b.v. voor een nieuwe auto,boot.


Maar misschien kun je me uitleggen waarom? je dit een vorm van
hypothecaire financiering vind.

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#37

@Misty: overwaarde is een vorm van hypothecaire financiering en dat zie ik bij jou niet terug al begrijp ik wel waarom je het zo zegt.

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#36

@32 ON-OFF-topic

suggestie?

Hou vooral de namen ootje,gergn,brillie
in de gaten,dan kom je al een heel eind.
Sorry als ik eventueel een naam vergeten ben.

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#35

@32: je hebt helemaal gelijk, alleen soms is het aangebodene niet iets waar veel over te vertellen valt.

Als dan na een halve dag zwijgen de zaak een beetje "opgeleukt" wordt, kan ik er niet mee zitten. Ik kan me wel voorstellen dat je 's avonds denkt "waar zijn die lui in vredesnaam allemaal mee bezig".

Als er iets is dat je over de GOTD wllt vertellen, gewoon doen. Wat mij betreft krijgt dat voorrang. Als er niets te vertellen is maar je hebt vragen, stel ze dan. Ook dat zou bij mij meteen voorrang krijgen.

Wel bestaat de kans dat niemand je vragen kan beantwoorden als de GOTD massaal niet in de smaak zou vallen omdat het ding dan niet gedownload wordt. Volgens mij is die kans niet zo groot, er is altijd wel iemand die de GOTD bevalt.

Zelf ben ik ook maar wat vrijer met de OFF TOPICS geworden, blijkbaar is daar bij tijd en wijle nog de meeste vraag naar (in combinatie met ergernissen die ik kan begrijpen). On Topic blijven als er verder geen On Topics zijn maar wel Off Topics is behoorlijk lastig. Het zou een inspanning van allen moeten zijn.

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#34

@

Algemeen

Wat is overwaarde?

Dit is heel moeilijk om goed onder woorden te brengen.

Mijn mening,wat ik onder overwaarde (meerwaarde) versta:

Hypotheekschuld staat eigenlijk los van eventuele
overwaarde van je huis.

Voorbeeld:

Je koopt een huis van een ton (v.o.n.),
Kosten verbouwing 30.000.
Na de verbouwing verkoop je het huis voor 2 ton.
Het verschil tussen verkoop en aankoop,verbouwing
is overwaarde.Dus het staat helemaal los hoe groot
je hypotheekschuld ook is,(bv. verbouwing voor eigen
rekening,) de overwaarde, meerwaarde is 70.000.

Reageren   |   Misty  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#33

Overwaarde: ik vreesde al dat het tot begripsverwarring zou komen en het merkwaardige feit doet zich nuv voor dat jullie , brillie en gergn allebei gelijk hebben en ikzelf ook. Of beter gezegd, vanuit het eigen point of view. Nog dieper op de materie ingaan leidt alleen maar tot nog meer verwarring.

Reageren   |   willem b  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#32

*OFF-topic?: Ik zocht hier voor reacties over de software, maar die zijn blijkbaar niet echt te vinden.. Ik heb niets tegen al de off-topic verhalen, integendeel, vele ervan zijn echt boeiend, and die link naar de flashmob was ook fantastisch, maar als ik op een dag weinig tijd heb en gewoon snel even wil weten hoe goed of slecht deze software is en alles errond qua gebruiksvriendelijkheid en freeware alternatieven of gfed of pro's of contra's of weet ik veel wat dat echt met het progje van de dag te maken heeft, is dat niet echt mogelijk, en dat is spijtig. Misschien ligt het gewoon aan mij, maar het zou wel leuk zijn als we op een snelle overzichtelijke manier kunnen zien wat on- en off-topic is, niet? Iemand een suggestie?

*ON-topic: progje niet getest, omdat ik helemaal niet zeker ben of het een meerwaarde aan een officiel office pakket kan geven. Heb wel interesse naar bevindingen van andere personen die het wel getest hebben, maar dat zal niet meer lukken vermits de volgende keer dat ik op gotd kom het een ander progje zal zijn.

Reageren   |   ON-OFF-topic  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#31

quote gergn
"Omdat de rente op spaargeld/rendement van beleggingspolissen nu zo laag is, doen de meesten er goed aan hun hypotheek zoveel mogelijk af te lossen."

Hieraan heb ik in feite niets toe te voegen. Nou ja: weinig.
Zorg dat je zo veel mogelijk schuldenvrij bent, als straks het financieele stelsel in elkaar zou donderen.

Sluit geen aflossingsvrije hypotheek, het lijkt zo mooi voor jonge mensen. Het wordt je vaak aangepraat. Je spaart dan niets, je bouwt niets op.

Een devies van mijn grootmoeder en als kind begreep ik daar niets van was: "wie zijn schulden betaalt verarmt niet"


Willem B.

Reageren   |   willem b  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#30

@Gergn, #23: Je hanteert zomaar een andere defintie dan ik doe? :)Maar dat kan niet zo maar !! Alhoewel..? Je kan het op meerdere manieren uitdrukken http://www.encyclo.nl/begrip/Overwaarde

Jouw definitie is bovendien slechts een praktische benadering “Overwaarde is het verschil tussen het bedrag waarvoor u de hypotheek heeft afgesloten en de marktwaarde van het huis.” dat zou in deze bewoordingen eigenlijk moeten zijn:
"Overwaarde is het verschil tussen het bedrag waarvoor u de hypotheek heeft afgesloten en een realistische prijs die u voor het huis kan krijgen" (zie ook #20) maar omdat dat niet eenduidig is...je weet nu nog niet wat het verschil na doorloptijd gaat zijn omdat je nog niet weet wat je voor je huis gaat krijgen bij verkoop (wel een verwachting natuurlijk).

Maakt verder allemaal niet uit. Ik wilde Willem b. laten zien dat overwaarde geen fictie is en dat komt volgens mij wel over.

Verder hoop ik dat je door hebt dat ik de situatie zo eenvoudig mogelijk heb gehouden, vandaar de keuze hypotheek = aankoopprijs = het geld dat je minimaal op moet brengen. In praktijk is het zo goed als altijd ingewikkelder (zo ook je eigen situatie). Simpel leent zich goed als voorbeeld leek me, vandaar.

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#29

"En vanaf 4 januari 1999 werden de koersen van aandelen, obligaties en opties aan de beurs in euro's ingegeven."

bron: http://artikelen.foobie.nl/financieel/de-overgang-van-gulden-naar-euro/

Reageren   |   gergn  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#28

@25, "guldens"

Neen hoor, het waren euro's. De beurs hanteerde de euro jaren voordat wij die in onze portemonnaie stopten.

h_ttp://retro.nrc.nl/W2/Lab/WOL/000628-a.html

"Bij particuliere beleggers op de beurs Geldzaken in Utrecht zijn de meningen over World Online minder euforisch. Zeker wanneer vanuit Utrecht de verbinding met de effectenbeurs in Amsterdams volledig wegvalt, waardoor zij de openingskoers (50,20 euro) niet mee kunnen krijgen. "

bron: http://retro.nrc.nl/W2/Lab/WOL/000317-a.html

Reageren   |   gergn  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#27

Off Topic,

http://www.laurielewis.com/featured/maple.html

Op het kleine spelertje zie je links en rechts-knopjes.
Doorklikken naar # 9 geeft de bijbehorende song.
En met de andere nummers is dat de hele CD. :)

#26,
ik ben het niet met je eens, maar ik vinnum wel heel leuk.
Spijker!

Reageren   |   fotoflex  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#26

Soms, heb je van die momenten dat je een plank(ie) mist...

Reageren   |   spijker  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#25

RECTIFICATIE # 17. Ik heb me vergist in de openingsprijs bij begin beurshandel. Was geen circa 52 maar fl. 50.20. Nou je ook mijn geheugen raakt sleets en kan niet meer alles onthouden. Het ging om de beursintroductie van WOL (world on line) en zoals ik nog dacht inderdaad in de guldens tijd (2000 of 2001) Hierbij haar triomf op de eerste handelsdag.
http://www.jetScreenshot.com/demo/20120703-slm-42kb.jpg .

Willem B.

Reageren   |   willem b  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#24

@17, "Overwaarde bestaat niet, het is een fictie."

Neen hoor: als je huis NU 3 ton waard is en je hypotheekschuld is NU 2 ton, is de overwaarde NU 1 ton positief.

Als je huis NU 2 ton waard is en je hypotheekschuld is NU 3 ton, dan is de overwaarde NU 1 ton negatief. Ofwel: er is sprake van onderwaarde, want je huis (onderpand) is minder waard dan je schuld. Ofwel: als je je huis gedwongen zou moeten verkopen en je hebt het geluk het vlot voor de marktwaarde te verkopen, blijf je zitten met een ton schuld. Dat is je eigen schuld, niet de schuld van de bank.

Je moet niet zo dom zijn om bij je "personal planning" ervan uit te gaan dat je huis sneller in waarde stijgt dan de inflatie. En aan te nemen dat je salarisstijging over je volle werkzame leven jaarlijks hoger zal zijn dan de inflatie.

Reageren   |   gergn  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#23

@19,"De overwaarde is wat je meer leent dan de prijs die je moet betalen voor het te kopen huis."

jouw definitie wijkt af van deze:
"Overwaarde is het verschil tussen het bedrag waarvoor u de hypotheek heeft afgesloten en de marktwaarde van het huis."

Alleen als te betalen prijs precies gelijk is aan de marktwaarde, heb je gelijk. Maar dat is zelden het geval.

En het lijkt net alsof je ervan uitgaat dat je altijd een hypotheek geeft die precies overeenkomt met de aankoopprijs.

Toen ik ons huis kocht en later toen ik de hypotheek moest verlengen, was de te betalen rente (%) afhankelijk van de verhouding tussen hypotheekschuld en de taxatiewaarde (wat anders dan de marktwaarde). Hoe lager die verhouding, hoe lager de te betalen rente. Als je spaargeld netto een hoger rendement oplevert dan de netto te betalen hypotheekrente, moet je de hypotheek zo hoog mogelijk houden. Eventueel leen je meer dan nodig en spaar/beleg je het surplus. In het omgekeerde geval moet je je spaargeld gebruiken om je hypotheek verlagen tot het rendement op het spaargeld gelijk is aan de netto te betalen hypotheekrente. Dat volgt heel simpel uit het Maximum Principe van Pontryagin.

Omdat de rente op spaargeld/rendement van beleggingspolissen nu zo laag is, doen de meesten er goed aan hun hypotheek zoveel mogelijk af te lossen.

Reageren   |   gergn  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#22

ad @21. Ik lees jullie berichten NU pas OMDAT ik de hele dag bezig ben geweest met subsidie aan te vragen.
Ha, en daarvoor hoop ik dan een lousie 300 E te ontvangen.

Maarja, zonne energie is m'n hobby.
Er ligt zometeen 3,5 kWatt in totaal, zelf op het dak gelegd en aangesloten.

Reageren   |   Ma  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#21

@5 fotoflex, nix te vroeg hoor,
was juist een prachtige start van de dag !
Maakt me weer menselijk en vrolijk.
Ja, dit kunnen mensen dus OOK, elkaar kadootjes geven !

@14 elfje, jaja, nu net heb ik een PAPIEREN subsidie aanvraag kunnen indienen. PDF downloaden, uitprinten, invullen en op de ouderwetse manier opsturen.......
(cynies; " 't gaat steeds beter met NL ")

Reageren   |   Ma  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#20

Quote Warren Buffet ‘Prijs is wat je betaalt. Waarde is wat je krijgt.’

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#19

Willem b., #17 =OFF T=

De overwaarde is wat je meer leent dan de prijs die je moet betalen voor het te kopen huis.
De totale verleende hypotheek heeft overwaarde t.o.v. de kale huisprijs.

De overwaarde is beslist geen fictie. je kan er je huis van verbouwen, herinrichten, reparaties uitvoeren, verfraaien en meer algemeen in waarde toevoegen. Probeer dat maar eens met fictie.

Die overwaarde is bedoeld als investering in het zojuist gekochte huis. Je koopt a.h.w. een huis dat met die extra investering erbij meer waard wordt dan wat je er nu sec zonder extra investering voor zou moeten betalen. Dat kun je financieren door een hypotheek met overwaarde.

Die overwaarde hoort o.a. gebaseerd te zijn op de verwachte waardestijging van je huis aan het einde van de looptijd van de hypotheek.

Handelen in verwachtingen is speculatief en daarvoor geldt "Behaalde resultaten uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomst". Lang ging dat goed, huizen stegen voortdurend in prijs. Daar werd dan ook altijd op gewezen. Nu gaat dat moeizamer.

Hypotheekverleners zoals banken hebben er wel een handje van die fictie (verwachting) zo gustig mogelijk voor zichzelf aan jou uit te leggen. Hoe meer je leent hoe meer zij daar aan verdienen. De banken zijn gebaat met een grote overwaarde. Zelfs als het onderpand minder waard is blijf jij toch met die restschuld zitten als het er op aankomt bij bijvoorbeeld executie. De overwaarde is je verkocht uitgaande van een waardestijging van het huis.

Hypotheekverleners zullen de verwachte stijging van de huizenwaarde overdrijven, weinig redenen zien in een krimpende huizenmarkt of dat het wel weer goed komt op termijn, je mag vooral niet op de korte termijn denken enz, de nog te maken kosten groter voorstellen dan noodzakelijk en de aflossing pijnloos doen voorstellen (ook alweer speculatief uitgaande van een steeds stijgend salaris en voortdurend baanbehoud enz.).

Ze worden geacht ethisch te werk te gaan (onafhankelijk klantvriendelijk advies). Dat laatste verhoud zich met enige spanning tot het eerdere. Onafhankelijk is onzin zolang de eigen verdiensten of winst ervan afhangt, klantvriendelijk is meer dan iemand die "u" tegen je zegt en een pak aantrekt bij bezoek. In het klantbelang denken wordt vaak geveinst.

Het zijn die verwachtingen die fictie zijn, niet de overwaarde zelf. Die zal je dan ook tot op de laatste cent terug moeten betalen. Je voelt dan meteen hoe echt die overwaarde is.

Reageren   |   @^@  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#18

@5 (fotoflex)

Dank je voor de link.

Prachtig om te zien en te horen.

Zouden ze hier ook moeten doen. :-)

Reageren   |   HansV  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#17

Tegenlicht: iets wat ik gisteren in de docu miste of anders is het me ontgaan is het begrip "overwaarde" voor huizen.
Het woord alleen al deed me al jaren geleden griezelen. Iets, wat dan ook heeft waarde of het is waardeloos.
Banken vonden dat prachtig: leen meer dan je nodig hebt, leen meer dan je huis nu waard is. 20% erbovenop. Bank ontvangt meer rente over dat uitgeleende bedrag. Overwaarde bestaat niet, het is een fictie.
Het is zoals Provo's het al jaren geleden uitdrukten bij de introductie van dat internet product door dat griezelvrouwtje (Ina Brink dacht ik) ware naam Vleeschdraager: gebakken lucht, gebakken lucht. De introductie prijs zoiets van 22 Euro of was het nog in het gulden tijdperk steeg op de eerste beursdag al naar 52. En binnen de korste tijd klapte alles inelkaar. Kleine investeerders geld kwijt.
De ABN bank, die de emissie mede had geleid en die het hele spel had meegespeeld bleef buiten schot!! "Overwaarde bru"!

Willem B.

Reageren   |   willem b  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#16

@5 off topic

Kijk daar word ik nu blij van, een kinderhand is snel gevuld ;)
Geven is zaliger dan ontvangen !!!

Reageren   |   Henri  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#15

Jean-Paul en OVO heel veel dank en inderdaad, het was Filezilla, dat ik had 'horen' noemen.
Overigens ook een leuke tip om mijn FTP bestandsrechten eens te bekijken.
Hartstikke fijn. Nu kan ik verder, d.w.z. als het weer gaat regenen !

Reageren   |   Do  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#14

@ma: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3225924/2012/03/15/Woningcorporaties-willen-zonnepanelen.dhtml

De aanvraag is van te voren ingediend en vooruitgedateerd. Als gewone gebruiker mag je achteraansluiten.

De aanvraagsite was al voor opening overbelast.

Reageren   |   elfje  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#13

@ Sandy, ging niet goed. Bedoelde deze:
http://www.reumaforum.nl/viewtopic.php?f=35&t=2530

Reageren   |   willem b  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#12

@7 Hi Do,

Filezilla kan dat en WinScp. beiden gratis.

mvg
O\/O

Reageren   |   O\/O  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#11

@ Sandy: http://www.reumaforum.nl/feed.php .
@ Fotoflex, hoe vind je ze!

Reageren   |   willem b  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#10

@5 Flashmobs... heb dit filmpje eerder ook al gezien. Er bestaan meer flashmobs met klassieke muziek. Misschien alleen verrassend voor de mensen die er daadwerkelijk bij zijn.

@7 FileZilla al eens getest? Andere mogelijkheid is gewoon in je FTP programma kijken hoe de bestandsrechten staan.

En wat meer on topic: net als Pieter sla ik deze over. Zelfs kijkend naar het bedrag waarvoor dit programma gekocht kan worden zou ik er niet over denken om het pakket te bekijken.

Reageren   |   Jean-Paul  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#9

haha, nou, 'k ga 't niet nog es verbeteren. Kan beter nog een kop koffie nemen, geloof ik.

Reageren   |   Do  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
#8

d = Do :)

Reageren   |   DO  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (0)
Reageren
Top Engelstalige reacties
#5

If you don't have Microsoft Office then this is a great aternative for the Spreadsheet part of the office suite. We were given the full version of Kingsoft Office Suite Pro version back in January/February and I've not bothered transferring my copy of Microsoft Office from my old computer simply because apart from a few issues Kingsofts software is nearly as good.

The interface is very similar to Microsofts version as well.
I'll pass on this today though as I still have the Full Office suite from the previous giveaway. :)

Whiterabbit-uk  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (+62)
#4

This GAOTD refers to the Spreadsheet part of the office suite....

....so....

...how about grabbing an OFFICE SUITE for FREE instead??

Yes...you heard me right dudes ==> FREE!!

Here you can find an incredible collection of great FREE Office Suites (Desktop & Portable Office Suites, Personal Finance Software etc...)

You can take your pick dudes....

http://www.ssuitesoft.com/software.htm#36278701

My favourite FREE Office Suite listed there is definitely "SSuite Office - Premium HD", the world's first free HD optimized office software suite!!

But "SSuite Office - Excalibur Release" is also a superb software!!

And if you prefer a Portable solution, "SSuite Office - BladeRunner" is the way to go!!!!

Screenshots:
http://www.softpedia.com/progScreenshots/SSuite-Office-Portable-Screenshot-118036.html

But, if you don't want to install anything in your PC, why not use ZOHO, the best online Cloud Office Suites available on the market right now??

This amazing online Office Suite is capable of replacing any Desktop Office suite mentioned above, as it not only offers Word processing, Spread Sheets and Presentations but also provides you with the Wiki Pages Planner for managing your to-do list, tasks and notes, and several other features that are or better yet should be an integral part of any office application suite out there.

http://www.zoho.com/

The proof of the pudding is in the eating!!!

Enjoy!!

Cheers from Italy!!

Giovanni  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (+53)
#3

Anything that is not fully compatible with Microsoft Office (from a small business/Medium business perspective)is just not worth using IMO. Sad but true, As MS Office is the standard worldwide, if you use something else that isn't totally compatible in nearly every way with your client's software then it's totally useless I have found (the hard way). If you just want it for your home computer account then that's fine. Just sayin ;-)

Me  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (+47)
#2

For general use (97% of home users), why not. Overall, it's a good product. But you cannot use VBA macros, including .XLA files.

The advantage of Kingsoft products is they function like M$ ones; and you can install only what interests you. The very good: no ribbon if you hate it like I do.

Free alternatives are OpenOffice and LibreOffice, but these have taken paths not really towards lightness, simplicity and efficiency; moreover, they mimic some of the best irritating MS Office flaws, and you must install the whole 300+ MB suite. Then, in those office suites, VBA is useless; aggravating, macro programming is a PITA: no or very poor, if any, documentation; no macro recording.

About the price tag (today's exchange rates: GBP/USD = 1.57). Kingsoft Spreadsheet Professional is £19 or $29.82, when the Standard is £12 or $18.84. Thus, the real give away is $19.95 (psychological price tag).

Or they should have given away the Professional version if they really wanted us to save $29.95. LOL.

papin  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (+28)
#1

Beware: The free version overwrites the standard version> I got the standard version writer for free on GAOTD a while ago and liked it so seeing this I thought the only one I don't have is the publisher so I decided to take this and install the publisher by installing Kingsoft office free. Well the office free said my writer was an older version and uninstalled it without giving me a chance to intervene. I suppose I should not complain about loosing something I got free but I would like to ask the publisher to give people a chance to stop their free version uninstalling the better version.

David Murphy  –  11 years ago  –  Vond je deze reactie nuttig? ja | nee (+21)

iPhone dagaanbiedingen »

ScrollIt Giveaway
ScrollIt turns your iPhone or iPod Touch into an L.E.D. message display board.
$3.99 ➞ vandaag gratis
Secure Password Lock Giveaway
Your Exclusive Password Manager.
$1.99 ➞ vandaag gratis
Numpad 2 Giveaway
Get this special numpad keyboard to enter numbers with ease in any app on your iPhone or iPad.
$0.49 ➞ vandaag gratis
Bennett Test Pro Giveaway
Get access to over 220 questions and answers to help you prepare for the Bennett mechanical comprehension test.
$4.99 ➞ vandaag gratis
PDF2JPG - Convert PDF 2 JPG Giveaway
PDF2JPG is the ultimate solution for converting PDF documents into high-quality JPG images quickly and easily.
$0.99 ➞ vandaag gratis

Android dagaanbiedingen »

Empire Kingdom Idle Premium Giveaway
If you are a true Idle Tower Defense fan, this TD strategy game can't be missed!
$0.99 ➞ vandaag gratis
Purplediant - Icon Pack Giveaway
Purplediant is one themed gradient icons with purple colors and dark vibes.
$1.49 ➞ vandaag gratis
Light Orange - Icon Pack Giveaway
Light Orange icon pack is one themed shapeless icons with Orange color.
$1.49 ➞ vandaag gratis
Squid - Icon Pack Giveaway
This is a unique circle icon pack with Squid's tentacles inspired design on the bottom.
$1.49 ➞ vandaag gratis
Red Carpet - Icon Pack Giveaway
Red Carpet is one themed icon pack with red and Yellow colors.
$1.49 ➞ vandaag gratis